zibashoB1

مطالب آموزشی پزشکی

zibashoB1

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

خواص طب سوزنی

1-درد پشت
محققان در گزارشی در مجله طب داخلی سالانه (Annals of Internal Medicine) در سال 2017، براساس آزمایشات قبلی، گزارشاتی را درمورد استفاده از درمانهای غیر دارویی (از جمله طب سوزنی) برای درد پشت منتشر کردند. این پژوهشگران، دریافتند که درد پشت بلافاصله پس از استفاده ازطب سوزنی به شدت کاهش یافته و با عملکرد بهتری، همراه میشود که با حالت بدون اعمال طب سوزنی قابل مقایسه نیست. اگرچه، در بلند مدت، این تفاوتها بسیار کوچک و یا حتی واضح نبودند.

به دلیل کافی نبودن شواهد، نویسندگان مدارک محدودی را ارائه دادند که طب سوزنی «تاحدودی برای درد پشت اثرگذار است».

2- میگرن
در پایگاه داده بررسیهای سیستماتیک Cochrane که در سال 2016 منتشر شد، دانشمندان 22 آزمایشی که قبلا انجام شده (شامل 4985 شرکت کننده) را بررسی کردند. در نتیجه، آنها دریافتند که افزودن طب سوزنی به روند درمانی میگرن ممکن است میزان فرکانس را در قسمتهایی کاهش دهد، هرچند میزان تأثیر آن در مقایسه با یک درمان طب سوزنی ساختگی کم است.

3- سردرد تنش زا
تحقیقی در سال 2016 (شامل 12 آزمایش و 2349 شرکت کننده) نشان داد که انجام طب سوزنی، حداقل شش جلسه، به افرادی که مکرراً به سردردهای تنشزا مبتلا میشوند، کمک کند. در دو مطالعهی انجام شده، نتیجه بر این شد که طب سوزنی باید با درمان رایج بیماری همراه باشد، پس طبق آزمایش انجام شده، افرادی که همراه با درمان رایج سردردشان تحت درمان با طب سوزنی نیز قرار گرفتند، میزان سردردشان نسبت به افرادی که تنها از درمانهای رایج استفاده کردند، کاهش یافت. 

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۱۵
  • رها مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی