zibashoB1

مطالب آموزشی پزشکی

zibashoB1

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

دارو با چند نام تجاری و در چند فرم مختلف موجود است. هر نام تجاری خاص ممکن است در تمام فرم ها در دسترس نباشد.
کلوپیدوگرل (پلاویکس) متعلق به گروهی از داروهایی است که مهار کننده ی تجمع پلاکت ها هستند.
کلوپیدوگرل برای کمک به جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات گردش خون در افراد مبتلا به آترواسکلروز (رگهای خونی محدود شده ناشی از «سخت شدن شریان ها») و در افرادی که حداقل یک مورد آتروترومبوتیک مانند حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری شریانی محیطی (مشکلات جریان خون در شریان ها) را تجربه کرده اند مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین برای افرادی که مبتلا به سندرم حاد کرونری یا فیبریلاسیون دهلیزی (ضربان قلب سریع و نامنظم) هستند، برای کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی، به همراه ASA (استیل سالیسیلیک اسید) استفاده می شود.
به طور معمول، پلاکت ها هنگام خونریزی به لخته شدن کمک می کنند. وقتی که سرخرگ توسط رسوبات چربی (پلاک ها) تنگ می شود، پلاکت ها اغلب در عروق به هم می چسبند و در شریان ها انسداد ایجاد می کنند و باعث تنگی شریان ها شده و شانس حمله قلبی، سکته مغزی یا دیگر مشکلات گردش خون افزایش می یابد. کلوپیدوگرل باعث جلوگیری از تجمع توده ای پلاکت ها می شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۱/۱۵
  • رها مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی